Café Le Journal Utrecht

Café Le Journal is al ruim zeventien jaar een begrip op het meest bruisende plein in het hartje van Utrecht; de Neude. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat kunnen gasten er terecht voor een geurige kop koffie, lunch, borrel of diner. En dat 7 dagen in de week.

AMBULANT PERSONEEL
Niels Schaap zwaait als bedrijfsleider sinds 5 jaar de scepter in het drukke etablissement dat binnen plaats biedt aan 120 gasten en op het zomers riante terras aan 250 gasten. Café Le journal werkt met 4 vaste personeelsleden en zo'n 30 ambulante medewerkers. Zomers loopt dit aantal op tot 40 parttimers. Om fouten te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het overzicht en de controle bewaard blijven, koos café Le Journal voor het kassasysteem van unTill.

VRAAG EN ANTWOORD
In de zaak maakt men gebruikt van 2 vaste touchkassa's en 6 handhelds. Niels vertelt dat de draadloze bestelterminals van unTill inmiddels onmisbaar zijn. Ze zijn snel en gemakkelijk te bedienen en fouten kunnen niet meer gemaakt worden. Dat brengt rust bij de medewerkers van de bediening en zeker ook in de keuken. Middels het kassasysteem wordt aan het personeelslid dat een bestelling opneemt bepaalde vragen gesteld die er niet alleen voor zorgen dat fouten worden uitgesloten, maar tevens de upselling bevordert. Bestelt een gast bijvoorbeeld een broodje, dan verschijnt automatisch de vraag of de gast een Waldkorn bol, Italiaanse bol of witte pistolet wil. Bij salades of verse sappen verschijnt de keuze tussen klein of normaal etc.  Aan het kassasysteem kunnen allerlei extra vragen worden toegevoegd, waardoor het kassasysteem volledig toegespitst kan worden op de behoeften van uw eigen zaak. Een nieuw personeelslid kan dus werkelijk in no time foutloos aan de slag.

URENREGISTRATIE
Ook de urenregistratie is bij Le Journal gekoppeld aan het kassasysteem, waarbij zelfs de rookpauze van een medewerker wordt geregistreerd. Dit scheelt een hoop tijd en gepuzzel achteraf, want unTill registreert tot op de minuut het aantal gewerkte uren.

DUBBELE TAFELBEZETTING
Een van de andere grote voordelen van het kassasysteem van unTill vindt Niels de mogelijkheid om gesplitst af te kunnen rekenen en de mogelijkheid om meerdere rekeningen te hebben op 1 tafel. De zgn. A+B rekeningen. Zeker tijdens mooie zomerse dagen als het terras bomvol zit, gebeurt het regelmatig dat er mensen bij andere gasten aanschuiven als er geen leeg tafeltje meer is. Met unTill creëer je heel gemakkelijk een A en een B rekening, waardoor het voor het personeel duidelijk blijft om welke tafel het gaat en je nooit meer met onafgerekende producten zit.

Bekijk hier hoe de A+B rekening werkt.

KOPPELING TAPSYSTEMEN
UnTill kan koppelingen maken met alle geautomatiseerde tapsystemen. In café Le Journal wordt gewerkt met het geautomatiseerde tapsysteem van Frijado dat gekoppeld is aan het kassasysteem. Hierdoor ontstaat een dubbele controle. Want hetgeen dat getapt is moet ook op de kassa aangeslagen zijn en vice versa.
In de toekomst verwacht Niels van nog veel meer mogelijkheden die de unTill kassa biedt gebruikt te gaan maken. "We zijn echt superenthousiast over de vele functionaliteiten en de ondersteuning die de kassa ons biedt met het uitvoeren van het gastheerschap."

Lees meer referenties van unTill gebruikers >>>

http://www.stroke-horeca.nl/uploads/images/pagina/le-journal-utrecht.jpg

Demo's

  • Bekijk hier demo’s van de
    diverse kassa oplossingen.

Downloads

  • Hier vind u brochures van
    verschillende producten.

Aanvragen