Café Tervoort Egmond-Binnen

Automatisering ook voor de kleine horeca interessant.

Pofboek na 42 jaar binnen 2 weken van de bar verdwenen en nooit meer aangeraakt. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen!

De familie Tervoort is al 42 jaar uitbater van Café Tervoort in Egmond-Binnen en het levende bewijs dat automatisering ook voor de kleinere horeca buitengewoon interessant is. Het gezellige dorpscafé met heel veel vaste gasten maakt sinds een jaar gebruik van het unTill kassasysteem.

Wereldsysteem
Claus Tervoort, de zoon van de familie, geeft eerlijk toe dat hij in het begin nogal sceptisch stond tegenover het idee van een geautomatiseerd kassasysteem, maar was binnen de kortste keren helemaal om.
‘Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen!' zegt hij enthousiast. ‘Het is echt een wereldsysteem. Ik heb serieus gedacht dat we na 42 jaar nooit meer zonder het pofboek zouden kunnen, maar niets is minder waar.

We hebben in ons café te maken met zo'n twee à driehonderd vaste gasten die hier regelmatig even binnen wandelen. Vroeger wilde het nog wel eens gebeuren dat je in het pofboek vergat te noteren als een gast onderweg naar huis snel even een biertje kwam drinken en dan weer verder ging. Dat is menselijk, omdat je denkt: "Dat komt wel". Nu is dat verleden tijd, want je zet de genuttigde consumptie met een druk op de knop op naam van de gast en je hebt meteen een overzicht van openstaande bedragen. Als iemand zijn bonnetje wil betalen hoeven we niet meer eerst het pofboek erbij te pakken en alles bij elkaar op te tellen.

Mensen hebben het geld maar een keer in hun zak en dan is het zaak dat ze snel een overzichtelijke bon krijgen die ze gelijk kunnen betalen. De gast weet meteen waar hij aan toe is en het systeem is waterdicht. Alles wordt nauwkeurig bijgehouden, zodat je gemakkelijk kunt bespreken en weerleggen. Binnen 2 weken was het pofboek van de bar verdwenen en we hebben het nooit meer aangeraakt. Zo zie je maar dat voor alles een oplossing is.

Gebruikersvriendelijkheid
Omdat het systeem zo ontzettend gebruikersvriendelijk is, had mijn vader het nog sneller door dan ik. De oudere generatie wint het hier van de jongere, vertelt Tervoort lachend en het inwerken van (nieuwe) mensen is nagenoeg onnodig. Ze hebben gelijk door hoe het werkt omdat het simpel en overzichtelijk is. We denken er zelfs over om nog een extra kassa aan te schaffen, zodat we nog sneller en efficiënter kunnen werken.
Ook de tijd die we aan de boekhouding besteden is aanzienlijk verkort, mede doordat je gelijk ziet wat je BTW-afdracht is.

Uitstekende service
Over de service en ondersteuning van unTill ben ik zeer te spreken. Er is voor ons een pakket op maat gemaakt dat helemaal is afgestemd op onze behoeftes. We kregen een keurige uitleg en konden er gelijk mee aan de slag. Ook de online service is geweldig! Als ik iets veranderd wil hebben, wordt er kordaat gereageerd en is de boel aangepast voor je het weet.

Ik was in het begin terughoudend, maar unTill heeft bewezen dat mijn twijfel eigenlijk nergens op was gebaseerd. Ik kan het echt iedereen aanraden."

LEES MEER REFERENTIES VAN UNTILL GEBRUIKERS

 

Café Tervoort
Abdijlaan 5
1935 BG  EGMOND-BINNEN
T: 072-5061457

http://www.stroke-horeca.nl/uploads/images/pagina/cafetervoort-243x293.jpg

Demo's

  • Bekijk hier demo’s van de
    diverse kassa oplossingen.

Downloads

  • Hier vind u brochures van
    verschillende producten.

Aanvragen