Case: Als horeca ondernemer heeft u vaak te maken met ambulant personeel. Hoe enthousiast uw medewerker ook is, ze hebben niet alle kennis en ervaring die u zelf als horeca ondernemer bezit. Helaas worden er fouten gemaakt bij het opnemen van een bestelling en de communicatie naar de keuken loopt ook niet altijd vlekkeloos. Up-selling wordt makkelijk vergeten waardoor het service niveau daalt en u omzet misloopt....

unTill heeft deze problematiek volledig opgelost door “Vraag en Antwoord op maat"
Een unieke combinatie van gebruiksvriendelijkheid, up-selling en het verminderen van fouten bij bestellingen.

Het voornaamste doel van het “Vraag en Antwoord” is het verminderen van fouten door uw personeel bij het opnemen van een bestelling, gevolgd door de mogelijkheid tot up-selling.
Vaak wordt er vergeten te vragen welke saus bij een gerecht geserveerd mag worden of welk bijgerecht de gast bij het hoofdgerecht wil. Ook de vraag of uw gast een gebakje (up-selling) bij een kop koffie wil wordt soms niet gesteld. Door uw personeel te begeleiden, middels het unTill kassasysteem, worden er minder fouten gemaakt en zal er extra omzet worden gegenereerd.

In het kassasysteem van unTill zijn een aantal manieren voor het gebruik van het “Vraag en Antwoord”, want u kunt gebruik maken van verplichte en niet verplichte vragen voor uw personeel.

Verplichte vragen
In unTill bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van verplichte vragen die verschijnen bij het aanslaan van artikelen bij een bestelling van de gast. Uw werknemer is verplicht een aantal vragen te beantwoorden voordat de bestelling als geregistreerd in de kassa staat. unTill begeleidt uw werknemer tijdens het aanslaan van artikelen waardoor de kans op fouten minimaal wordt. De bestelling staat uiteindelijk helemaal correct in het kassasysteem waardoor het serviceniveau gehandhaafd blijft.
De verplichte vragen zijn artikel gerelateerd. U kunt zelf bepalen bij welk artikel  dit plaats vindt.

Geen verplichte vragen
In unTill bestaat ook de mogelijkheid om gebruik te maken van niet verplichte vragen. Dit zijn vragen die uw werknemer zelf kan oproepen. Hierbij kunt u denken aan toevoegingen zoals extra friet of/en geen zout, glutenvrij etc.
Ook bij het gebruik van de niet verplichte vragen voorkomt u fouten en miscommunicatie bij uw werknemers en zal het service niveau gehandhaafd blijven.

 

 


Up-selling
In unTill bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van een pop-up scherm voor up-selling.
Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan een kop koffie met als up-selling artikel een punt appelgebak. De werknemer wordt er via unTill op attent gemaakt dat er bij een artikel up-selling mogelijk is.
Door de punt appelgebak aan de gast voor te stellen kan uw personeel de gast prikkelen om iets extra’s te bestellen. U zult zien dat er extra omzet wordt gegenereerd door uw werknemers, simpel vanwege het feit dat zij er aan herinnerd worden. 

Btw
Een extra voordeel is het opspitsen van btw bij combinatie-dranken.
Een voorbeeld hiervan is Rum-Cola. In unTill bestaat de mogelijkheid om ook hier de vraag te stellen of de rum met cola of een andere drank geschonken moet worden. Door dit toe te passen zal de btw worden gesplitst. U zult niet over de gehele combinatiedrank 19% btw betalen maar alleen over de rum en 6% btw over de cola. Dit levert u voordeel op bij het afdragen van de te betalen btw.


Meer Tips & Tricks >>>